2011. augusztus 12., péntek

Melty Chocolate rendelés Clobba review (elég negatív)


Pontosan 9 hónappal ezelőtt, 2010. november 12-én úgy döntöttem, kipróbálom a Clobbao shopping service-t. Hallottam, hogy korábban voltak gondok velük, egy ideig le is voltak tiltva EGL Sales-ről, de aztán az ügy rendeződött és sok pozitív feedback-jük volt. Egy menta Dream of Lolita Melty Chocolate  replica OP-t rendeltem, masnival együtt, Cchan pedig egy fekete alsószoknyát. Úgy döntöttük, a biztonság kedvéért az EMS szállítást választjuk. 3 nappal később ki is fizettem a rendelést. Először azt szerettem volna, ha méretre készített lesz a ruha, mert úgy éreztem, az S-es túl kicsi, az M-es kicsit nagy lenne rám a megadott ruhaméretek alapján. Martin, a kapcsolattartó, azt írta, megkérdezi a gyártót. Megadtam a saját méreteimet, és a gyártó szerint jó lesz nekem a standard S-es. Rákérdeztem, biztosan jó lenne-e, mert nem szeretem, ha valami szorít, szóval ha csak éppen jó rám az S-es, akkor inkább az M-eset választom. Azt a választ kaptam, hogy jó lesz az S-es, és hogy Cchan alsószoknyáját kb. 3 hét alatt készítik el. Úgy számoltam, karácsonyra mindketten megkapjuk a ruháinkat. Karácsony előtt megkérdeztem, mi a helyzet: azt mondták, a Melty megvan, de az alsószokinak több idő kell (még 2-3 hét). Martin azt mondta, feladja a ruhát, de úgy gondoltam, hogy pont azért rendeltünk együtt Cchan-nal, hogy egyszerre adja fel a cuccainkat, ezért azt mondtam, nem annyira sürgős, végül is más ruhát is felvehetek karácsonykor, max. megjönnek a cuccok januárban.

Január elején Martin megkérdezte a derékbőségemet. Mondjuk megadtam az összes méretemet már a legelején, de mindegy. Nem mondta, miért kérdezi. Két héttel később rákérdeztem, mikor adja már fel a cuccokat. Erre kiderült, hogy a gyártó most jött rá, hogy az S-es Melty mégsem lenne jó rám, mert derékban szűk lenne, vissza kellett küldeni átméreteztetni, de január végére kész lesz. Február közepén hírt kaptam, hogy airmail-lel feladja az alsószoknyát (a ruha még mindig nem volt készen). Ekkor úgy voltam vele, hogy már nem érdekel, ha nem együtt jönnek a cuccok, csak adja fel. Február 23-án fel lett adva az alsószoknya, és március 29-én érkezett meg. Nagy kő esett le a szívemről, amikor végre ideért, mert igazság szerint én már azt hittem, elveszett. Ez azért is volt nagyon kellemetlen, mert nem is az enyém volt, és nem tudtam, hogyan kárpótoljam Cchant, ha valami történt a szoknyával, hiszen tízezer forint azért elég sok pénz. Máskor is rendeltem már Kínából, légipostával, de sosem tartott egy hónapig, hogy ideérjen. Magát a szoknyát szerintem elég jól megcsinálták, első látásra minőségien pufi volt. Írtam Martinnak, hogy ideért a csomag és rákérdeztem a ruhára. Azt mondta, még egy kicsit várni kell. Közben megvettem az Angelic Pretty epres szoknyát, és azt mondtam, ha még várni kell, rakjunk hozzá a rendeléshez egy pár epres Secret Shop zoknit. 

Április végén megint rákérdeztem, hol van a ruha. Martin azt írta, megjött több száz ruha, ezeket szét kell válogatnia, de majd ír, ha megtalálta. Persze nem írt. Május elején érdeklődtem megint, gondoltam, ennyi idő alatt csak sikerült szétválogatni azt a rengeteg ruhát. Persze nem volt köztük, de majd megint ír a Dream of Lolitának. Itt már nagyon kezdett elegem lenni. Egy hónappal később, június 7-én rákérdeztem, hol van már a ruha. Azt mondta, megint nem küldték el, de a Dream of Lolita megígérte, hogy a következő szállítmánnyal, ami néhány héten belül várható, elküldik a cuccokat, amiket korábban elfelejtettek. Írtam, hogy most már tényleg küldjék el, legalább a szülinapomra hadd vehessem fel. Július 22-én megint nekem kellett rákérdezni, hogy hol van a Meltym. Végre pozitív választ kaptam (már ha lehet ezek után bármit is pozitívnak tekinteni a Meltym sorsával kapcsolatban). Július 29-én feladta EMS-sel, és ma, 2011. augusztus 12-én, pontosan háromnegyed év után végre hozta a postás bácsi a csomagot.

Szóval ennyi a történet. Én végig nagyon türelmes voltam, más már biztosan kiverte volna a balhét EGL-en (amit egyébként megérdemeltek volna), de én nem vagyok az a konfliktuskereső típus, és más dolgom is volt, mint folyton velük foglalkozni, de ez az egész Melty rendelés összességében egy rémálom volt. Én úgy vagyok vele, ha fizetek valamiért, akkor elvárok egy szolgáltatást. Megértem, hogy nem az én rendelésem az egyedüli, de ha nem tudják teljesíteni a rendeléseket, akkor ne vállaljanak be annyit. Azt is megértem, hogy a december-január-február húzósabb az ünnepek miatt, és akkor kicsit lassabban mennek a dolgok, de azért nem csak ünnepekből áll az élet, még Kínában sem. Az meg, hogy márciustól júliusig mit műveltek szegény Melty Chocolate ruhával, rejtély számomra. Még nagyobb rejtély, hogy minek adtam meg a méreteimet az elején, ha a gyártónak fogalma sincs róla, milyen méretű ruha jó rám. Mert akkor vagy mondták volna a legelején, hogy méretre elkészítik, ahogy eredetileg kértem, vagy akkor rendeltek volna egy standard M-eset, mert az tuti, hogy jó lesz. Már az is elég égő, hogy Cchan alsószoknyája három hét helyett három hónap alatt készült el, nemhogy az, hogy január közepén visszaküldi a ruhám átméretezésre, azt ígéri, kész lesz január végére, erre júliusban kapja vissza a gyárból. Az meg nem válasz, hogy a Dream of Lolita már megint elfelejtette elküldeni, mert a shopping service feladata nyomon követni a rendelések sorsát és felelősséget vállalni értük.

Ami a kommunikációt illeti, Martin végül is mindig gyorsan válaszolt, de ha jobban belegondolok, mindent harapófogóval kellett kiszedni belőle. Nem szólt rögtön, amikor visszaküldte a ruhát átméretezésre, és még arról sem tájékoztatott, amikor végre valahára nála volt a Melty. Folyton nekem kellett kérdezgetni, hogy mi van már. A ruha még a szülinapomra sem érkezett meg, bár ez már mellékes. És nem akarok telhetetlennek tűnni, de 9 hónap várakozás után azért elvártam volna valami apró ajándékot a csomagban. Először azt gondoltam a Clobbáról, hogy csak nekem nem volt szerencsém a rendeléssel, de az alapján, amit mostanában másoktól hallok, mások is elégedetlenek velük. Én alapvetően jóindulatú vagyok, és még a macskaszőrös Fruit Parlornál is pozitív feedback-et hagytam (mondjuk ott a szőrökön kívül ténylegnem volt más probléma), de most először negatív feedbacket fogok hagyni. Mert oké, megkaptam a ruhát, de az számomra nem szolgáltatás, hogy majdnem egy évig várnom kell egy darab replicára, amit ezalatt már hatszor megvehettem volna EGL-en. A ruhának sem tudok már úgy örülni, mint szerettem volna. Egy szavam sem lenne, ha februárban Cchan alsószoknyájával együtt feladja a Melty ruhát, akkor azt mondom, vártunk 3 hónapot, oké. Ha tudtam volna, hogy ez lesz, inkább megveszem a ruhát EGL-en valakitől, és az két héten belül itt van nálam, vagy másik shopping service-t használok. A Planeteket is ezért rendeltem Yikyutól: igaz, hogy kicsit drágább, mint a Clobbások, de én inkább ráfizetek egy pár dollárt, de legyen itt időben a rendelésem.

Összességében a rendelést nagyon megbántam. Nem magát a ruhát, mert az végül is cuki (igaz, az anyag nem igazán enged, és a ruha ujja kicsit szorítja a karom), hanem a rengeteg kellemetlenséget, ami az egésszel járt.

1 megjegyzés: