2010. október 12., kedd

Originalt vagy replikát?


Gyakran előfordul, hogy egy márkás cuccról utánzatot készítenek. Melyiket érdemes választani, ha tetszik nekünk az adott darab? Az original darabok általában nagyon drágák (gondoljunk itt például egy Baby vagy Angelic Pretty ruhára vagy plüssre). Ugyanakkor a magas árért cserébe elvárjuk a kiváló minőséget. Egy igazi burando mindig érték és ha népszerű, ritka darabról van szó, akkor nagyon jó áron el lehet adni. Ugyanakkor ez igaz lehet egy jól sikerült replikára is.

Ami a replikákat illeti, az áruk töredéke az igazinak. Viszont nem mindegy, hogy mégis mennyibe kerülnek: feleannyiba, negyedannyiba, tizedannyiba vagy még ennél is kevesebbe? A replikák sajátossága lehet, hogy esetleg más méretben is készülhetnek, mint az eredeti. A minőséggel viszont gondok lehetnek. Egy replikától sosem szabad elvárni, hogy ugyanolyan minőségű legyen, mint az eredeti, ugyanakkor nyilván van egy minimum. Léteznek nagyon jól sikerült utánzatok, ilyen például a Bodyline Fruit Parlorja, melyet egy az egyben az Angelic Pretty Fruit Parlorról mintáztak, egyedül a felirat hiányzik róla. A print ugyanolyan és még csillog is, akárcsak az eredeti, ezenkívül van benne egy beépített alsószoknya és a csipkéje is nagyon puha, jó minőségű. Nekem a fekete-rózsaszín verzió van meg, és a többi Bodyline szoknyámban nincsen beépített alsószoknya. A replikák másik jellegzetessége a következő: az eredeti általában négy vagy öt színben készül el. A replika viszont nem mindig követi ezt. A Fruit Parlor replika mindegyik színben elkészült a népszerű menta kivételével. A Dream of Lolita pedig csak rózsaszín Dreamy Doll House replikákat készített. Milky-chan replika sincsen barnában.


Én azt javaslom, mielőtt döntötök, hogy melyiket választjátok, összesítsétek a tényeket:

- kb. mennyibe kerül az igazi és mennyibe a replika, mennyi az áruk közt a különbség és megéri-e a replika annyiért, amennyiért árulják, vagy érdemesebb inkább tovább gyűjtögetni és venni egy igazit
- a jelenlegi anyagi helyzeteteket figyelembe véve melyik esélyesebb
- pontosan milyen jellegű original darabról van szó: felmagasztalt, ritka cuccokról, melyeket úgyis csak irreális áron, nagy küzdelmek és sok várakozás után lehet megszerezni (pl. Melty) vagy könnyebben beszerezhető cuccokról, melyek bár drágák, de gyakran felbukkannak saját magukhoz képest egészen jó áron
- mindenképpen járjatok utána EGL-en és egyéb fórumokon, hogy milyen minőségű a replika, kérdezzetek meg olyanokat, akiknek már megvan, hogy megismerjétek a tapasztalataikat (a minőség függ a gyártótól, előfordulhat, hogy többen is gyártják ugyanazt a replikát)
- álomprintről/ruháról/plüsiről van-e szó? Ha igen, talán érdemesebb ráhajtani az igazira. 

Én a Milkyből tuti igazit fogok venni. Nekem az egyik álomprintem, és úgy érzem, csak az igazi Milkynek érezhetem igazán a lelkét, mert akkortól lettem igazán sweet lolita, amikor azt megláttam. Az igazi számomra kinézetre, fazonra is sokkal szebb. Dreamy Doll House-ból is igazit veszek majd. Nem tudok arról, hogy létezne menta színű replika belőle, de Dreamy-t is ki lehet fogni jó áron.

2 megjegyzés:

  1. Ó, pedig úgy megörültem, hogy tudok Neked linkelni vidámságot, jól rábukkantam a német e-bayen egy Dreamy Doll... Replikára. :D
    Na mondom ezt valaki írta wishlistre, de irreálisan olcsónak tűnt, és tényleg replika, ráadásul rózsaszín.
    Szóval.. Hajrá! :)

    VálaszTörlés
  2. Lyona: egy ideig gondolkoztam a rózsaszínen, de ebből a printből a menta a legjobb számomra. A Milkyt szerintem rózsaszínben fogom megvenni, ezért nem akarom a Dreamyt is rózsaszínben. De azért köszi, hogy gondoltál rám.

    VálaszTörlés